Závěsné zařízení Amsa ocení každý, kdo alespoň občas převáží nějaký rozměrnější náklad vlastním či vypůjčeným přívěsem, anebo hodlá dovolanou prožít v obytném karavanu. Ostatně, dovolená s karavanem je sice dobrodružnější, ale hlavně bezpečnější způsob, vyhnete se hotelům s mnoha lidmi, příliš velká koncentrace osob nahrává různým epidemiím a také stresu, ovšem co je podstatné – jste vždy tam, kde chcete být, máte zajištěný nocleh a vlastní zázemí, což je k nezaplacení.
Jízda s přívěsem, ať už obytným či užitkovým, však vyžaduje zručnost a zkušenosti. Než se vydáte na dlouhou, mnohahodinovou cestu po dálnici, věnujte určitý čas tréninku.
Každý je někdy začátečník – také nemáte rádi ty vychloubačné řeči a povyšování se nad ostatní u někoho, kdo si tím nahání ztracené sebevědomí? Někdy se tomu říká „učitelský syndrom“. Takové chování přecházejte s humorem a buďte nad věcí, raději v klidu přiznejte, s čím nemáte zkušenosti, a to se vztahuje i na jízdu s přívěsem. Než riskovat problémy v hustém provozu, zaplaťte si výukové lekce v autoškole, budete na to mít čas a prostor a hlavně v poklidu, bez karambolu. Jízda s naloženým vlekem má totiž svá specifika a je to s ním jako se sportem – čím více tréninku, o to větší úspěch na kolbišti.
Brzda – plyn – kdo je zvyklý na sportovní styl jízdy s rychlou akcelerací a nemá přímé zkušenosti s jízdní soupravou, jejíž hmotnost povážlivě vzroste, bude mít problém přejít na defenzivní způsob řízení. Jízda s naloženým vozíkem či s karavanem zkrátka není sporťák, je to spíše menší kamion s návěsem. Prodlouží se vám brzdná dráha, akcelerace nebude tak snadná, budou více namáhané spojkové lamely a na dálnici vás bude kde kdo předjíždět. Pokud jste příliš soutěživí, uvědomte si, že sedíte na sloním hřbetu, nikoli na gazele, takže za volant usedejte s chladnou hlavou.