Když jsme byli malí, byl ještě kapitalismus zavrženíhodný a zahnívající na západ od našich hranic. A i o naší kapitalistické minulosti se informovalo výhradně v negativním duchu a socialistická propaganda jela na plné obrátky. A tak si například pamatuji tuším že film Lásky mezi kapkami deště, kde Vladimír Menšík končí jako chodící stojan s reklamou, což pro něj byl vrchol ponížení. Dnes už je ale jiná doba. Doba, kdy už je všeho víc než dost. A když se tedy chtějí firmy uživit, musí využít kdejakou formu sebepropagace. Všechno, co osloví potenciální zákazníky, je žádoucí, nic se tu nemá podcenit.
A jenom ta forma reklamy se od oněch dávných dob první republiky změnila. A tak dnes sledujeme reklamy hlavně v médiích. A asi tato zabírá, když jsou za ni firmy ochotny utrácet velké peníze.Jenže je těch reklam moc. A tak se domnívám, že to s jejich vlivem zase až tak slavné není. Lidé si na ně zvykli, často je ignorují, během reklamních přestávek odcházejí od televizorů a podobně. A proto jsou tu i reklamy jiné. Které možná neosloví tolik lidí, ale mají svůj smysl, přinejmenším proto, že se na ně nezapomene okamžitě, jakmile skončí.
Propagovat se totiž dá i reklamními předměty. A ty mají hned několik předností. Vezměme si třeba taková reklamní trička https://www.promodarky.cz/kategorie/reklamni-textil/tricka/. Zapomenou lidé to, co na takových tričkách viděli, jakmile jim tato jednou projdou rukama? Nezapomenou. Taková trička se nosí delší dobu, takže je ona reklama na očích těm, kdo je nosí, opakovaně. A současně ji vidí lidé všude, kam uživatelé takových triček v těchto zavítají. A protože mají taková trička svou užitnou hodnotu, neopovrhuje se takovouto reklamou.
Ti, kdo sázejí na reklamní trička, tak určitě dokážou oslovit veřejnost a představit se jí. A když na to přijde, vy můžete také. Protože dnes už si může taková trička zajistit kdokoliv.