Vybírejte pečlivě jak autoškolu, tak i instruktora – v době reálného socialismu nebyla možnost vybrat si autoškolu, která vám vyhovuje. Například studenti, kteří díky dobrému prospěchu měli možnost levnějšího kurzu v průběhu školního roku, si nemohli další podmínky určovat a museli přijmout instruktora, který jim byl přidělen. Tehdy neexistoval ani Internet a možnost cokoli posuzovat i na základě zkušeností těch, co vkládají své příspěvky do diskusních stránek, aby pomohli zlepšit rozhodování pro volbu autoškoly v Praze i v jiných městech. Buďte tedy rádi, že máte jak na výběr, tak i možnost prostudovat webové stránky a podle uživatelských recenzí si určit, kde to bude mít patřičnou kvalitu.
Za kvalitu se nemusí draze platit – dobrá autoškola v Praze rozhodně nemusí být předražená, podstatné je, aby plnila všechny zákonem dané normy a náležitosti, a hlavně aby žáky dokázala připravit pro běžný silniční provoz. Důkladná příprava pro závěrečnou zkoušku na řidičské oprávnění nespočívá jen v teoretických znalostech a praktických dovednostech, své slovo má i empatie instruktora a schopnost vcítit se do situace řidiče. Tehdy rozhodují i drobnosti, např. pouhá rada, jak si počínat při parkování, jak rychle akcelerovat, jakou bezpečnou vzdálenost za vozem dodržovat, kdy se zařadit do jiného pruhu, kdy a jak předjíždět, jak se rozjíždět do kopce, jak bezpečně brzdit vůz při táhlém klesání atd. Zkrátka dobrého instruktora poznáte podle toho, že vám chce předat vše, co sám zná a umí, a to v nejlepším světle, aby vám to také bylo co platné na silnici.
Po absolvování autoškoly ještě nic neumíte – pamatujte na to, že s čerstvým řidičákem v kapse nejste vítězové rallye, a že vaše řidičské umění odpovídá schopnostem čerstvých absolventů škol, tedy moc toho ještě neumíte a teprve vás čeká ta opravdová životní realita. Buďte raději skromní, nevytahujte se, s nikým nezávoďte, ale také se zbytečně nepodceňujte. Pamatujte, že „pýcha předchází pádu“, a že na silnici, v autě za volantem, to platí dvojnásob.