Kdo by nechtěl vědět, jestli vztah, do kterého vstupuje, dopadne dobře a vydrží dlouho, propluje bez potíží všemi úskalími a zvládne šťastně překonat všechny nástrahy života, bude tím jediným, a to pokud možno na celý život. Takové přání mají nejen lidé v soukromém životě, ale i ti, kdo navazují vztahy obchodní, tedy ve své práci, podnikatelské činnosti – businessu. Business může být stejně jako osobní život plný nečekaných zvratů a překvapení, dosáhnout a najít ten správný protějšek může být velmi obtížné a někdy trvá opravdu dlouho, než toho pravého nebo ty pravé k sobě najdete, sehrajete se a hlavně, zjistíte, že můžete zcela a bez výhrad důvěřovat.
Jinak tomu není ani v případě získávání nových klientů a zákazníků, nejde jen o to je jednorázově nalákat, ale především o to, udržet si jejich přízeň i další dlouhé roky. Konkurence je velká a je tedy náročné v ní obstát. Zákazník by tedy měl být na prvním místě. Umět naslouchat a umět se přizpůsobit tomu, co kdo požaduje a co je jeho přání, někdy není jednoduché a vyhovět všem a všemu se opravdu nedá.
Co udělat proto, aby vztahy v businessu opravdu fungovaly a byly přínosné pro obě strany? Samozřejmě to chce čas, umět jak mluvit, ale i naslouchat tomu druhému, nebýt přesvědčen o své neomylnosti, umět přiznat chybu, ocenit nápady někoho jiného, i ten nejlepší se může splést, každý je jiný, co platí u jednoho, s tím u toho druhého nepochodíte.
Poznat svůj protějšek nejen ze stránky profesní, ale i té osobní, to je základ, na kterém by se ve vztahu mělo stavět. To všechno se nedá vybudovat za týden nebo měsíc, je to běh na dlouho trať a chce to hodně trpělivosti. Pokud někomu vyhovuje osobní setkání, respektujte to, stejně jako to, že jinému vyhovuje spíše písemná komunikace. Podobně tomu může být, i co se týká kontaktu samotného, někdo uvítá častější styk, jinému to bude připadat jako obtěžování.
Jak se vyhnout komplikacím ve vztahu
Posted In: Nezařazené